Words on musical vibrations

Nooit eerder meegemaakt, de Spil trilde zowaar van emotionele geladenheid, mijmeringen. Voor het eerst werden zelfs wij, als muzikanten, meegesleept in een wervelende kolk van onverwachte sensaties. Hoewel we goed voorbereid waren werd het ook voor ons toch een unieke belevenis. Natuurlijk hadden wij er ons tijdens de lange en intense repetities heel wat bij voorgesteld, maar het moment zelf was puur magisch.Er was een tovenaar aan het werk… Onbevangen als een kind werden we willens nillens schielijk deelgenoot van een warrelend schouwspel dat zich letterlijk rond en boven onze hoofden afspeelde. Wijzelf in schemer gedompeld met gedempte lichtjes boven onze pupiters, onder een feeëriek tumult van beeld en lumineuze kleuren. We beseften maar halvelings wat er feitelijk gebeurde en concentreerden ons op de muziek die we moesten spelen, en op het minutieus getimede te volgen draaiboek. Er was ons daar bij voorbaat duidelijk op gewezen geweest.

Benieuwd wat we volgend jaar op poten zetten? Zet alvast volgende datum in je agenda: 29 maart 2015